Дата: 10.10.14

Подготовила: Зинькова Наталья Александровна

Класс: 6-Б

Тема урока: Meet my family

Тип урока: комбинированный

Цель урока: способствовать изучению и закреплению нового материала, активизировать употребление лексики по теме; улучшить правильность чтения и перевода предложений и текста.

Оборудование: учебник Афанасьева, Михеева: Английский язык. 6 класс; стихотворение Two birds.

План:

  1. Организационный момент.

  2. Речевая зарядка.

  3. Проверка домашнего задания.

  4. Работа с учебным материалом:

  • ;

  • ;

  1. Заключительный этап урока. Объявление домашнего задания и оценок, полученных за урок.

  2. Подведение итогов урока.

Ход урока:

I часть урока

  1. Организационный момент (8 мин)

T: Good morning, pupils!

P: Good morning, teacher!

T: Sit down. Today our work will be devoted to using such words as «love», «like», «hate». These words are important in our speech, so let’s start the lesson and I will explain this new material to you. Also today we will have a dictation; we will read and translate text about John Barker and his friends; you will have to do an exercise in your copybooks and then you will have marks for this work. So, as you understood we have a lot of things to do. Let’s start our lesson!

  1. Речевая зарядка (6 мин)

T: Dear pupils, I will write a poem about school on the blackboard and after this we will read it all together and translate. OK?

P: Cool! OK!

Two little birds

Two little birds
Sitting on a wall,
One called Peter,
One called Paul.

Fly away Peter,
Fly away Paul,
Come back Peter,
Come back Paul.

  1. Проверка домашнего задания (16 мин)

T: Let’s check your homework. Open your copybooks and I will look. Who is not ready for today? Your home task was: ex. 11, 12, 13 p. 20 (wr), ex. 7(a) p. 18 ( to learn by heart).

T: Silence? Are you really ready?

P: Yes! Wу are all ready for today!

T: OK, so first of all let’s repeat these words all together and then we will write a dictation.

T: Beside this you need to write down these words into your vocabularies. Open them and I will look.

T: Good, all are ready. Take separate sheets of paper and write down your Name, Surname and the word «Dictation». (6 мин)

T: Collect your works. Open your books at page 25. Let’s do exercise number 10. We will do this ex. On the blackboard ad you will write it in your copybooks. We need to put letters in the right order. For example: MCUSI – MUSIC. Who want to be the first one?

P1: Can I?

T: Yes, of cause.

P1: wne – new

P2: olev – love

P3: nos – son

P4: thea – heat

T: Great! Sit down.

(10 мин)

Подведение итогов первой части урока:

В первой части урока учитель настраивает детей на продуктивную работу. Речевая зарядка помогает детям в улучшении навыков чтения и выполнению словарного запаса новыми словами. Упражнение, в котором надо расставить буквы в правильной последовательности, чтобы получилось слово, показывает учителю пробелы в знаниях детей. Упражнение развивает технику мышления у школьников. Диктант помогает проверить знания активной лексики на тему «Моя семья».

II часть урока

T: We continue our work.

  1. Работа с учебным материалом

T: Our main material for this lesson is to explain, when we use such words as «love», «like», «hate». (10 мин)

LOVE – ЛЮБИТЬ КОГО-ТО

LIKE – ЛЮБИТЬ ЧТО-ТО

HATE – НЕНАВИДЕТЬ

For example: I love my mummy. – Я люблю мою мамочку.

I like this book. – Мне нравится эта книга.

I hate spiders. – Я ненавижу пауков.

T: All is clear, right?

P: Yes! All is clear.

T: OK, let’s doex.7 on page 24 in your copybooks. (10 мин)

T: And one more exercise number 6 on page 24. We need to read and translate sentences with words «like», «love», «hate». (10 мин)

Подведение итогов второй части урока:

Во второй части урока работа учеников была насыщенной. Объяснение нового материала, оказалось не слишком сложным для понимания детьми. Выполнение устных и письменных упражнения по новой теме, помогло учениками усовершенствовать использование трех новых глаголов.

III часть урока

T: Let’s continue our work and do ex. 8 on page 24. Our task is to read and to translate the text about John and his friends. We will read sentence by sentence. (10 мин)

T: Open page 25 ex.9. You need to do it in your own. Write sentences in your copybooks.

T: Your time is over. Stop working please!

  1. Заключительный этап урока. Объявление домашнего задания и оценок, полученных за урок. (10 мин)

T: Pupils, write down your home task for the next lesson, please.

Ex. 5(A) p. 29 – to write words in vocabulary and learn them by heart

Ex. 5 (B) p.29 – to read and translate

T: Your marks for today…Thank you for the lesson! Good bye!

P: Thank You too! Bye!

  1. Подведение итогов урока:

На уроке ученики познакомились с новой темой, овладели правилами употребления трех глаголов. Выполнение письменных и устных упражнений помогло закрепить полученные знания. Письменный диктант помогает проверить знания активной лексики на тему «Моя семья». Чтение текстов и перевод предложений улучшают скорость и качество чтения у детей.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here