Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №17

г.Новый Уренгой

Конспект урока по английскому языку
в 4 классе

«Город и село»

подготовила

учитель английского языка

Букина Русалина Ибрагимовна

г. Новый Уренгой
2014

«Town and country».

Обобщающий урок по английскому языку, 4-й класс

Цель урока:

обобщить знания учащихся по теме » Town and country «.

Задачи урока

1. Образовательные:

углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.

2. Развивающие:

развить навыки аудирования ;

активизировать навыки говорения;

закрепить грамматические навыки;

3. Воспитательные:

повысить мотивацию учащихся к изучению иностранного языка;

способствовать сплоченности коллектива.

Оборудование: учебник, тетрадь к учебнику, презентация, картинки, раздаточный материал.

Предварительная работа: подготовить рассказ о городе и селе (домашнее здание)

Создание команд. (2 команды по 4-5 человек.)

Ход урока.

1.Организационный момент.

Good morning, children! (P: Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning, we are glad to see you. ) I’m glad to see you too. Today we have guests at our lesson. Greet them, please! (P: We are glad to see you.) Sit down, please. I wish you good luck.

2.Фонетическая зарядка.

Now look at the blackboard, please. Let’s read this poem. Listen to me very attentively.

Some people live in the city

Where the houses are very tall.

Some people live in the country

Where the houses are very small.

But in the country where the houses are small,

The gardens are very big.

And in the cities where the houses are tall

There are no gardens at all.

Now let’s read it together. Repeat after me. Radion, read please! Veronica, read please! Very well!

3.Речевая зарядка.

Answer the question. T: Where do you live?

P: I live in the town.

Look at the board and guess the riddles. (Учащиеся работают со слайдом № 2)

4. Объявление темы и цели урока.

This is the topic of our lesson. Today we’ll speak about the town and the country. We’ll describe them and answer the question: Where is the best place to live? (слайд № 1). We need to divide in to two teams: country and town.

5.Сравнение города и села. (Презентация).

1)(слайд № 3)At first, look at the pictures and answer the questions: where is the town? Where is the country?

P: Country is pictures number …… Town is pictures number…..

2) (слайд № 4)Now let’s speak about you. Tell me, please, about the town and the country.

P: I’m a town. My streets are wide and long. (Картинка) You can see a lot of people and cars in my streets. (Картинка) My houses are big and tall. I have a lot of museums, shops, schools…

P: I’m a country. I have green fields, and hills. (Картинка) My rivers are long. (Картинка) I have nice green gardens with apple trees. (Картинка) There are a lot of cows, horses and sheep on my farms. (Картинка) My houses are nice and small. (Картинка)

3)(слайд № 4) (слайд № 5)Let’s find the difference between the country and the town.

T: Streets. Tell me about the streets in the town and in the country.

P: The streets are long, bright and asphalted in the town.

P: The streets are narrow and country road in the country.

4)(слайд № 6) Transport. What kind of transport is there in the town and in the country?

P: There is a public transport in the town: buses, trolleybuses, trams.

P: People can travel by bus, by bike, by horse in the country.

5)(слайд № 7) Look at the pictures and answer the questions: What is there in the town? What is there in the country?

P: There are a lot of monuments, museums, cinemas and theaters.

P: There are forests with mushrooms, berries, grasses in the country.

6) (слайд № 8) What can you tell me about the air and plants in the town and in the country?

P: A few plants, dirty air.

P: Clean air, healthy food.

6.Грамматика.

Сегодня мы сравниваем город и село. А для сравнения нам необходимы…. учащиеся – прилагательные. А именно ….. учащиеся – степени сравнения прилагательных. При образовании степеней сравнения прилагательных нам необходимо помнить, что …… учащиеся – прилагательные бывают односложные и многосложные. Как образуются степени сравнения прилагательных у односложных, многосложных прилагательных? Исключения?

7.Физминутка.

8.(слайд № 9) Работа по учебнику и в рабочей тетради.

1.Open your student’s books on p. 41.

Look at ex. 23. Compare and say.

2. Look at ex. 24.

Tick the correct box and say.

3. Open your workbooks on p. 28.

Choose a correct answer.

9. (слайд № 10) Работа в группах.T: Find three positives and negatives between the town and the country.

10.Просмотр мультфильма.

And now let’s watch the cartoon “Town mouse and country mouse”. Than answer the question: Where is the best place to live?

T: Town mouse and country mouse are good friends, aren’t they?

P: Yes, they are.

T: Do they live in the same places or in the different places?

P: They live in the different places.

T: Where is the best place for town mouse?

P: The best place for town mouse is the town.

T: Where is the best place for country mouse?

P: The best place for country mouse is the country.

T: Why?

P: They have very different habits.

T: We have an English proverb: “Home sweet home” – Какаю пословицу вы знаете о доме.

11.Рефлексия.

Подберем прилагательные к словам город и село.

12.Подведение итогов

What was the topic of our lessons? Did you like the lesson? Your mark is 5, you worked very well. You mark is 4, because you worked good.

13. Объяснение домашнего задания.

Нарисовать место жительства своего друга или подруги и составить по картинке рассказ.

Список использованной литературы

1. М.З.Биболетова, О.А.Денисенко Английский язык. 4 класс. Издательство «Титул», 2012

2 М.З.Биболетова, О.А.Денисенко Английский язык(рабочая тетрать №1). 4 класс. Издательство «Титул», 2014


Использованные материалы и Интернет-ресурсы

2.Аудиоприложение к учебникуCD, 2012 г.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here