МБОУ СОШ с. Кировское
Разработка урока для 3 класса
на тему: «День рождения»
Составитель: учитель английского языка
Аверьянова Олеся Александровна
Тымовское 2013г
Тема: День рождения
Цель:
Развитие навыков говорения через диалогическую речь, развитие навыков аудирования.
Задачи:
Тренировать учащихся в восприятии на слух аутентичного текста и отвечать на вопросы по его содержанию, составлять короткий диалог на основе услышанного.
Развивать речевые способности, внимание, мышление, мотивацию к дальнейшему овладению иностранным языком.
Познакомить младших школьников с миром зарубежных сверстников, прививать чувство дружбы к иностранным языкам.
Оборудование:
УМК Азаровой С.И. “Millie”, вербальные и невербальные опоры, лингафонный кабинет «Диалог-2», говорящая ручка «Знаток», говорящий англо-русский, русско-английский словарь с картинками «Знаток» Бахметьев А.А.
Ход урока:
The teacher does | The students do | Notes | |
I.Pre-stage | Good morning, children. Today we have guests. Look at them and don’t worry. Work as you usually work at our English lesson. Let us begin our lesson. 2. (На доске закрытый листом бумаги рисунок). Please, guess the riddle: It is a round. It has a tail. I have it in my classroom. What is it? — What is it? (на доске рисунок торта). -What is it? (на доске рисунок подарка). Today we are going to talk about…..What about? You are right. Today we are going to talk about birthday. The theme of our lesson is Birthday. 3. We are going to visit our friend. He has got his birthday. We shall listen to the message from our friend and try to answer the questions : -Who has a birthday? -When is his birthday? -What present would he like for his birthday?
| Good morning, teacher! We are glad to see you.
Try to guess the riddle. Answer the question: It is a balloon.
-It is a cake. -It is a present.
Answer the question.
Translate the questions.
|
|
II. While stage
| 1. First of all let us try to refresh in memory some words. (Активизация изученной лексики по теме «Месяцы»). Listen to the speaker pen and repeat after it. (использование на уроке говорящей ручки «Знаток»). Look at the word cards, read and translate. The teacher shows the word cards. -What presents do we know? (Активизация изученной лексики по теме «Подарки».) The teacher shows the picture-cards. 2. Please listen to the text and answer the questions on the blackboard.(Обучающиеся возвращаются к вопросам, написанным на доске) 3.The teacher carries out physical exercises. 4.And now let us talk about your birthday. Answer the questions: -When is your birthday? -What would you like for your birthday?
5.Please, make a short dialogue in pairs using these questions. |
-listen and repeat.
-read and translate.
-name the objects on the picture cards.
Listen to the audio recording ( two times) and answer the questions.
Do physical exercises.
Answer the questions. (На доске вербальные опоры) It is in……; I would like a….for my birthday.
Make short dialogues in pairs.
|
|
III. Final stage of a lesson | Подведение итогов урока. Анализ урока. Оценивание ответов обучающихся. Объяснение домашнего задания. Рефлексия. Прощание. |
|
|
Список использованной литературы:
1. Азарова С.И. Millie: книга для учителя к учебнику английского языка для 3 класса общеобразовательных учреждений/ С.И. Азарова, Э.Н.Дружинина. – Обнинск: Титул, 2008.
2. Азарова С.И. Millie: рабочая тетрадь к учебнику английского языка для 3 класса общеобразовательных учреждений/ С.И. Азарова, Э.Н.Дружинина. – Обнинск: Титул, 2008.
3. Азарова С.И. Millie: учебник английского языка для 3 класса общеобразовательных учреждений/ С.И. Азарова, Э.Н.Дружинина. – Обнинск: Титул, 2008.