Конспект урока английского языка
Класс – 6
Автор УМК – М.З. Биболетова
Учитель – Муканаева Райхана Гайнановна (МБОУ «СОШ с. Чесноковка» Переволоцкого района Оренбургской области)
Тема урока: «Поговорим о праздниках».
Цель урока: совершенствование речевых навыков по темам « Хобби», «Праздники».
формирование потребности в организации своего свободного времени и праздников.
Задачи урока:
1. практические:
-совершенствовать навыки монологической и диалогической речи по темам «Хобби», «Праздники»;
-совершенствовать навыки чтения с извлечением необходимой информации;
-развивать навыки перевода
2. образовательные:
-закрепление лексического материала по темам « Хобби» и «Праздники.
3. развивающие
-развивать умения находить необходимую информацию в воспринимаемом на слух тексте;
-развивать языковую догадку учащихся;
-развивать навыки орфографии;
-развивать способность общаться на английском языке;
-развивать умения пользоваться опорами
4. воспитательные
-воспитывать интерес и уважение к стране изучаемого языка;
-научить правильно организовывать свой досуг;
-воспитать уважительное отношение к хобби своих одноклассников
-снизить стрессогенные факторы при помощи физкультминутки.
Оборудование: компьютер, презентация е уроку, наглядность по теме, карточки для учащихся.
Ход урока:
Организационный момент
— Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down , please.
— Who is on duty today?
— Pupil 1:I am on duty today.
— What date is it today?
— Pupil 1: Today is the 2nd of April.
— What day of the week is it today?
— Pupil 1: Today is Tuesday.
-Who is absent today?
— Pupil 1: All are present.
-what is the weather like today?
-Pupil 1: It is sunny today.
— Ok! Thank you. It is time to start our lesson. Today we will speak about different hobbies that people enjoy in their free time and about holidays.
Фонетическая зарядка (Слайд №1)
[ a:]—gardening, cartoons, dancing, drama
[ o:]—horseracing, for, sport
[ i:]—me, reading, weekend, people, see, keep
[ ^]—club, rugby, puppy
[ ju:]—new, musical, future
Речевая разминка
1.Игра «Снежный ком» по теме «Хобби».
Pupil 1: reading
Pupil №2: reading and fishing
Pupil №3: reading, fishing and collecting
2.Игра «Угадайка»
Ведущий
Pupil №1: Is it “travelling?”
Ведущий: Yes, it is. / No, it is not.
3. Please, answer on my questions. (Слайд №2)
1. What kinds of hobbies do you know?
Hobby
Gardening
Travelling
Music
dancing
Making models
Collecting
Hobby
Horseracing
Reading
Sport
-
Are you fond of sports?
-
Do you like to listen to music?
-
Is your mother fond of cooking?
-
Does your father like watching TV?
-
What is your hobby?
Проверка навыков орфографии(Слайд №3)
-
Find mistakes
-
Trevelling
-
Horserasing
-
Pleine
-
Gadening
-
Hobbi
-
collekt
Проверка выполнения задания
-
Trevelling —- Travelling e-a
-
Horserasing — Horseracing s-c
Pleine— Plane ei-a
-
Gadening — Gardening a-ar
-
Hobbi—Hobby i-y
-
Collekt—Collect k-c
Вставь пропущенные буквы (Слайд №4)
Sh p, r lax, c ins, spo t, m sic, dan ing
Взаимопроверка
Ship, relax, coins, sport, music, dancing
Совершенствование навыков монологической речи
I want you to open your textbooks, page 150, ex.19. Look at the pictures, please. You can see the photos of a girl and a boy. What are their names? (Their names are Mark and Clair).
What does Mark (Clair) usually do for his (her) relatives and friends?
Pupil №1: Mark makes presents for his relatives.
Pupil №2: Clair usually sends postcards.
What do you do for your mother (father, sister, Granny, friends)
Pupil №1: I cook special dishes.
Pupil №2: I go shopping.
Физминутка (Слайд №5)
-
Can you hop like a rabbit?
-
Can you jump like a frog?
-
Can you walk like a duck?
-
Can you run like a dog?
-
Can you fly like a bird?
-
Can you swim like a fish?
-
Can you be like a good child?
Актуализация знаний о речевом этикете.
Do your friends often visit you? Do you like to visit your friends? Do you go to the birthday party? What do you usually give your friends as a birthday present?
Ex.20, p.150
Тренировка навыков чтения
-
The next task for you is to read the stories to yourself from Ex.21, p.151 and match them with the postcards.
-
At home you will prepare a story about your favourite holiday.
Итог урока
-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we’ve spoken about our hobbies.
Did you like the lesson? Why?
What was new for you?
— Well, it was my pleasure to work with you today. As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good reports and good dialogues. You were active at the lesson. I am going to give you 5marks.
-
The lesson is over.
-
Together, together,
-
Together every day.
-
Together, together,
-
We work and play.
Домашнее задание: подготовить рассказ о любимом празднике.