Муниципальное казенное образовательное учреждение «Горнобалыклейская средняя общеобразовательная школа»

Дубовского района Волгоградской области

Конспект урока английского языка в 5 классе с использованием ИКТ

Present Simple & Present Continuous in comparison

Подготовила

учитель английского языка

Ермолова О.В.

с. Горный Балыклей 2013

Тема: «Present Simple & Present Continuous in comparison»

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний, умений и навыков.

Задачи урока:

  • Повторить и закрепить употребление видовременных форм английского глагола.

  • Повторить изученную лексику в серии языковых и речевых упражнений.

  • Сравнить случаи употребления изученных временных форм глагола.

  • Совершенствовать навыки чтения, говорения, письма и перевода.

  • Продолжить формирование умения работать по времени, в парах, вырабатывать темп учебной работы, работать с дополнительными материалами, с привлечением средств ИКТ.

  • Развивать коммуникативные навыки.

  • Способствовать повышению интереса учащихся к изучению английского языка.

Учебные пособия:

  • Учебник «Enjoy English — 3» Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н., тетрадь

  • Компьютер, интерактивная доска, мультимедийная установка, презентация

  • Карточки с текстами и грамматическими заданиями

  • словари

Lesson plan

Stage

Timing

Methods or steps

Patterns of interaction

1.

1 min

Class organization.

Introducing the topic:

T- Today we are going to review Present Simple & Present Continuous and prepare for the test.

2.

1-2 min

T- At firs let us do phonetic exercises.

p. 53 ex. 34 (приложение 1)

Whole class

3.

7-10 min

T- And now I want to review the grammar rules: Formation the Present Simple and the Present Continuous Tenses.

T- Now tell me how is the Present Simple formed?

(приложение 1)

T- Now tell me how is the Present Continuous formed?

( приложение 1)

Работа с плакатами:

1-ый ученик Present Simple

2-ой ученик Present Continuous

Whole class

Ученики объясняют и отвечают

Individual and whole class

4.

5 min

T- All of you have cards with different tasks. And now you will do it.

The first row- Read the sentences and complete.

The second row- Read the words and make up the sentences.

The third row- Read and translate the sentences.

( приложение 2)

First individual, then the whole class

5.

1 min

Физминутка

  • Hands up! Hands down!

Whole class

6.

10 min

T- And now we will read and act out.

The first row – p.52 ex. 33 Read, translate and act out.

The second row- p.52 ex.32 Read, translate, compare and act out.

The third row – p.53 ex.36 Ask and answer questions, and act out.

Pair work, then the whole class

7.

5 min

T – OK. And now let us play the game.

Example:

Ученик выходит к доске и становится спиной к классу. Один из класса говорит о себе либо в настоящем простом, либо в настоящем длительном времени: — I am writing a letter now. I play football every day. Стоящий у доски по голосу угадывает говорящего и говорит то же самое в 3 л.: Lena is writing a letter now. Lena plays football every day.

Whole class

8.

2-3 min

Итоги урока.

T – What did we learn at the lesson?

( We learned how to compare the Present Simple and the Present Continuous Tenses.

We read and acted out, ….)

T – I am glad with your work today.

Your marks are the following…

T – Your homework is ex. 38 p. 54

Look at this pictures and say what they are doing.

9.

8 min

Презентация с картинками. ( приложение 3)

TThe lesson is over.

Good-bye.

Individual and whole class

  1. He usually work…in the morning.

  2. They play… football in the yard.

  3. I know… English well.

  4. She clean…the room every day.

  5. Mother …going shopping now.

  6. We …cleaning our teeth at the moment.

  7. My brother … drinking milk now.

  8. Sandra … cooking at the moment.

  1. Not, I , understand, do, you.

  2. Does, read, she, usually, books?

  3. Never, he, meat, eats.

  4. Do, coffee, not, like, they.

  5. Playing, is, computer games, he, now?

  6. Now, river, the, swimming, they, are, in.

  7. Watering, am, flowers, in, I, garden, the.

1. We grow vegetables in the garden.

2. They don`t eat sweets.

3. I always get up at 8 o`clock.

4. Do you often go to the disco?

5. The boy is not drawing. He is writing a letter now.

6. My sister is doing her homework.

7. Are you speaking French or German?

8. Boys are playing football at the moment.

Read

Play

Talk

Listen

Watch

Cook

Run

Sleep

Sing

Write

Draw

Go

Источники:

  • 1. Учебник «Enjoy English — 3» Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н.,

  • Печатная тетрадь к учебнику

  • Книга для учителя

  • Картинки заимствованы в сети Интернет

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here