Конспект урока английского языка в 3 классе МБОУ ОШ № 19 г. Ачинска

Учитель: Десятникова Анна Викторовна

Тема урока: Теперь я знаю

Цель: развивать коммуникативные, грамматические и фонетические навыки учащихся по пройденным темам.

Задачи:

— Обучение и закрепление лексики по темам: «Цвета», «Как тебя зовут?», «Школьные принадлежности», «Счет от 1 до 20».

— Развитие навыков говорения.

— Воспитание уважительного отношения к одноклассникам, повышение интереса к изучению английского языка, умения работать в команде (группе).

Оборудование:

— учебник Английский язык 3 класс

Ход урока:

Этап урока

Учитель

Ученики

Организационный момент «Диалог дежурных»

Good morning, students! Nice to meet you!

Who is on duty today?

Thank you, sit down, please!

Good morning, Анна Викторовна! Nice to meet you too!

(двое учеников встают)

We are on duty today.

Ученик 1: What’s the weather like today?

Ученик 2: It is rainy and windy today.

У1: .Who is absent today?

У2: Ivan Atamanets and Bogdan Vashurin are absent today.

Фонетическая зарядка

Peter Piper picked a peck of picked peppers.

Sasha, tell me the tongue twister, please.

Thanks.

Peter Piper picked a peck of picked peppers

Викторина

Dear children, how are you today?

I am fine too.

You see, we we’ll have a little competition today. Сегодня у нас будет викторина.

So, task one. Divide into two teams. Разделитесь на две команды. The first variant is team one. The second variant is team 2. Think over the title of your team. Придумайте название вашей команде.

Good of you. Task two. Name as ,any colours as you can. One colour is for one pupil. Назови как можно больше цветов. Один цвет для одного члена команды. We will do it in chain. In chain – это как?

Well done! Both teams get one point for this contest!

Task 2. Ask another team “Как тебя зовут?» (in English). Another team answers this question (другая команда отвечает на этот вопрос).

Excellent! Happy pupils and happy children get one point for this contest too!

Task 3. Ask another team “What is this?” (показывая на школьную принадлежность), another team saysThis is..” и называет школьную принадлежность (карандаш, ручку, пенал и т.д.).

Good. So for this task happy children and happy pupils get one point also!

Task 4. Count from one to twenty. One number is for one member of the team, ok?

Good kids! One point for each team! Now it’s time for a crossword, my dear! Время для кроссворда¸мои хорошие!!!

You have to unjumble the vertical word!

Ваша задача разгадать вертикальное слово!

Which team tells me first, this team gets the point!!!

Brilliant! Happy children get one point!

And now let’s count the points of each team. One, two, three. One, two, three, FOUR! So, team happy children wins! My congratulations!

And now we will sing along our song!

(exercise one page twelve)

We are fine, thanks and you?

Team1: We are happy pupils.

Team 2: We are happy children.

По цепочке! (хором)

Учащиеся перечисляют (по цепочке, один цветчлену команды 1, затем один цветчлену команды 2 и так далее): black, pink, yellow, white, red, blue, green, brown, orange, grey.

What’s your name?

My name is Sasha. What is your name?

My name is Kate. Whats your name? (и так далее пока учащиеся-члены команд не опросят друг друга).

  • What is this?

  • This is a pencil. What is this?

  • This is a pen. What is this?

  • This is a school bag. What is this? (и так далее пока все члены команд не опросят друг друга по очереди, работают в минидиалогах).

Ok!!!

One-two

Three-four

Five-six

Seven-eight

Nine-ten

Eleven –twelve

Thirteen-fourteen

Fifteen-sixteen

Seventeen-eighteen

Nineteen-twenty!

1. 16

2. карандаш

3. 13

4. книга, учебник

5. 14

6. линейка

The route word is – SCHOOL!!!

One, two, three, four

Time to go to school once more!

Five, six, seven, eight,

Get your school bag, don’t be late!

Nine, ten, get your pen.

Come with ,me, it’s school again!

Подведение итогов урока

Thank you both teams for your participation in this competition! And for your excellent work at the lesson all of you will get excellent marks!!! And don’t forget about your hometask. It will be exercise one at page fourteen. Put down the new words into your vocabularies and find the translation to these words. And the next lesson we will discuss the words and put down their transcription. The lesson is over, goodbye!

Goodbye,Анна Викторовна. Thank you!

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here