Разработка урока английского языка в 5 классе на тему:

«Hello! Nice to see you again!»

УМК М. З. Биболетовой, Unit 1.

Цель: развитие лексико-грамматических навыков.

Языковой материал: лексика по теме «Первое сентября». Грамматика: повторение Present Simple, Past Simple, Future Simple.

Оборудование: компьютер, проектор, интерактивная доска.

Ход урока.

1. Организационный момент и фонетическая разминка.

1.1. Приветствие учителя, объявление темы урока. Запись даты и темы урока.

1.2. Фонетическая разминка. Чтение звуков и примеров слов с этими звуками хором за учителем.

Приложение 1 .

[h] — have, he’s happy, homework.

[r] — wear a uniform, parents, friends, carry.

В выделенных словах обратить внимание учащихся на произношение буквы r в позиции на конце слова перед последующим словом, начинающемся на гласную букву.

[w] — homework, wear, with, was.

[ӕ] — schoolbag, carry, have.

[u] — school, schoolbag, new, few, during

[t] — get up, breakfast, take, get, talk.

[ou] — video, go, homework.

Все слова перевести, что подготовит учащихся к введению активной лексики по теме «Первое сентября».

2. Введение лексических единиц.

2.1. Соединить английские словосочетания с их русскими эквивалентами без использования словаря. Один учащийся соединяет на интерактивной доске с помощью инструмента «фломастер», остальные на местах на раздаточном материале.

Приложение 2(презентация, слайд 1)

и Приложение 3 (раздаточный материал).

I am nervous Брать цветы

Get up early Носить школьную форму

To wear a school uniform Иметь мало уроков

Have breakfast Болтать с друзьями во время уроков

Take flowers Идти в школу с родителями

Go to school with parents Получить много домашней работы

To carry a new schoolbag Завтракать

He is happy to meet old friends Я завел много новых друзей

I made many new friends Я нервничаю

Have a few lessons Дарить цветы учителю

Sit still Она устала

Talk with friends during lessons Нести новый портфель

Get marks Сидеть спокойно

Get a lot of homework Веселиться во время перемены

Get a new timetable Он счастлив встретить новых друзей

To make a video of my dog Вставать рано

She was tired Получать новое расписание

Give flowers to the teacher Делать видео моей собаки

Have fun during the break Получать оценки

2.2. Соединить части словосочетаний. Один учащийся соединяет на интерактивной доске с помощью инструмента «фломастер», остальные на местах на раздаточном материале.

Приложение 2(презентация, слайд 2)

и Приложение 3 (раздаточный материал).

He was with parents

Get up timetable

Have few lessons

Take of homework

To wear video of my dog

Go to school marks

Get a new breakfast

He is happy nervous

To carry new friends

Have a a school uniform

Sit during the break

Make many a new schoolbag

Have fun flowers

Talk with friends early

Get to the teacher

Get a lot still

To make a tired

She wasn’t to meet old friends

Give flowers during lessons

3. Автоматизация употребления активной лексики по теме «Первое сентября» и развитие грамматических навыков (навыков употребления времен Present Simple, Past Simple, Future Simple).

3. 1. Чтение вслух и перевод.

(Приложение 4, раздаточный материал).

The first of September

On the first of September children are usually very nervous. They get up early in the morning and have their breakfast. Many of students take beautiful flowers and give them to the teachers. Pupils wear to school a beautiful school uniform, carry new schoolbags, they are happy to meet their old and to make new friends, their teachers and their favorite subjects too. Happy parents like to make a video of their children.

On the first school day children usually have a few lessons. It is very difficult to sit still during the lessons and not to talk with friends. But students don’t get a lot of homework and they get only good marks on the 1st of September. During breaks all children have a great fun. After lessons children have lunch with friends and take funny pictures. They get a new timetable too.

Students and teachers are usually very tired on the 1st of September, but they are happy.

3.2. Трансформация текста.

— Чтение первого абзаца в Past Simple.

— Чтение второго и третьего абзацев во Future Simple.

— Чтение первого абзаца в Present Simple от первого лица.

— Чтение второго и третьего абзацев от 2-го лица.

3.3. Исправление неверных утверждений и подтверждение правильных по примеру в Приложении 5 , слайд 1.

Утверждения:

— Many students took their toys to their teachers.

— Pupils will wear jeans on the 1st of September.

— Children are happy to meet their doctors at school.

— Pupils had 25 lessons on the 1stschool day.

— Students will talk with friends during the lessons.

— Children get good marks on the 1st of September.

— Children have a fun during the break.

— Children took many funny pictures on the first of September.

— You got a new timetable on the 1st school day.

— You are tired at school.

Утверждения намеренно даны в различных временах и воспринимаются учащимися на слух (их читает учитель). Учащиеся отвечают по одному с мест.

3.4. Составление вопросов к услышанным высказываниям. Учащиеся расспрашивают учителя обо всем, что их заинтересовало в услышанном высказывании по образцу в Приложении 5, слайд 2.

Высказывания и примерные вопросы:

1) Teacher: My children were happy to meet new friends.

Pupil 1: Why were they happy to meet new friends?

Pupil 2: When did they meet their friends?

Pupil 3: Where did they meet their friends?

2) Teacher: Pupils of the 1st forms usually have a few lessons on the 1st of September.

Pupil 1: How many lessons do they have?

Pupil 2: How many lessons do the other pupils have?

Pupil 3: Do they have a few lessons only on the 1st of September?

Pupil 4: What lessons do they usually have?

3) Teacher: English and American students had a lot of fun on the first of September.

Pupil 1: What did they do?

Pupil 2: Did they have a fun on the 2nd of September?

Pupil 3: Did Italian students have a fun on the 1st of September?

4. Домашнее задание.

Ask the following questions:

1) What do pupils usually do on the 1st of September?

2) What do teachers usually do on the 1st of September?

3) What do parents usually do on the 1st of September?

(Рассказать, что 1-го сентября делают 1) учащиеся, 2) учителя, 3) родители).

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here