Разработка урока английского языка для 7 класса

«Витамины в жизни людей»

УМК М.З. Биболетовой

Учитель: Беспалова О.Б.

Цели урока:

  1. Контроль навыков выразительного чтения стихотворения.

  2. Закрепление навыков чтения.

  3. Формирование навыков диалогической речи.

Задачи урока:

  1. Познакомить обучающихся с важнейшими представителями витаминов.

  2. Показать значимость витаминов для здоровья человека.

Ход урока:

I. Организационный момент:

  • Good morning, boys and girls!

  • I’m glad to see you!

  • How are you?

  • Who is absent today?

  • Why is she absent?

II. Фонетическая разминка:

  • Now let’s practise the English sounds. I’ll show you the slide with the English sounds and the task for you is to pronounce this sound and read the words with it. Remember the English words and get ready to start. (Слайд 2)

[г] — wrestling, aerobics, horse riding, rugby;

[n] — tennis, gymnastics, handball, windsurfing;

[t] — football, athletics, skating, sportsmen;

[1] — cycling, volleyball, baseball, polo;

[p] — sporty, sport, polo, pool;

[s] — ice-skating, chess, cycling, skiing;

[ei] — skating, table tennis, baseball, stadium.

III. Проверка домашнего задания. Контроль навыков выразительного чтения.

— Work in pairs and remember the poem you have learnt at home. Who will be the first to recite the poem today?

(Обучающиеся в парах повторяют стихотворение (устное домашнее задание), а затем по очереди представляют стихотворение.)

IV. Закрепление навыков чтения. Проверка понимания прочитанного материала.

1. Answer my questions, please:

— Why is the problem of food very important for the healthy way of life?

Возможный вариант ответа: The problem of food is very important for the healthy way of life because our health depends on food we eat. The English proverb says, «An apple a day keeps a doctor away».

— What do doctors usually advise us to eat?

Возможный вариант ответа: Doctors always advise us to eat more vegetables and fruit, because there are very many vitamins in them.

2. Let’s read the text about vitamins.

— At first you will read the statements and decide if they are true or false. (Слайд 3)

— Then you will read the story and check your answers: ex.36, p. 109.

(Сначала обучающиеся читают утверждения перед текстом и решают, верные они или нет, а затем читают текст про себя и проверяют свои догадки.)

3. Контроль понимания прочитанного материала.

  • Complete the sentences using the text. (Слайд 4)

  • Make up statements by matching their two parts. (Слайд 5)

V. Физкультминутка.

I wiggle my fingers,

I wiggle my toes,

I wiggle my shoulders,

I wiggle my nose.

Now no more wiggles are left in me.

So I will be still as can be.

VI. Совершенствование навыков устной речи по теме «Продукты питания». (Слайд 6)

  • Do you eat the right food? Will you continue the list of kinds of food, human body and human characteristics?

(Для выполнения задания обучающиеся делятся на три группы, затем они зачитывают списки своей группы.)

VII. Формирование навыков диалогической речи.

  1. Read and act the dialogue from exercise 39, page 109.

  2. Answer the question, please. What food was mentioned in the dialogue?

  3. Make up your own dialogue.

(Обучающиеся делятся на пары для составления своего диалога.)

VIII. Подведение итогов урока.

  • Our lesson is over. Good-bye, boys and girls!

Mind the clock

And keep the rule:

Try to come

In time to school.

IX. Домашнее задание. Write a short essay «I eat to live, but I don’t live to eat» (Слайд №6)

Follow the plan:

1) What are vitamins?

2) Why do people need them?

3) What should people eat to be healthy?

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here