Урок английского языка для 2 класса по теме
«My favorite toys»
(Мои игрушки: их цвет, размер, что они умеют делать)
Задачи:
Образовательные:
-
Развивать умения и навыки устной речи.
-
Обеспечить закрепление лексического материала по теме: “Colors”.
-
Продолжить формирование умения употреблять модальный глагол “can” в разных структурах (утвердительных, отрицательных и вопросительных);
-
Продолжить формирование умения быстро работать во времени; вырабатывать темп учебной работы, умения работать с учебником.
Развивающие:
-
Способствовать развитию интереса учащихся к изучению английского языка;
-
Развивать умения вести беседу;
-
Формировать логическое мышление учащихся в процессе обучения монологической и диалогической речи.
Воспитывающие:
-
Воспитывать доброжелательность, вежливость, умения прийти на помощь товарищу при его затруднениях в ходе учебного процесса;
-
Развивать коммуникативные навыки.
Учебный материал:
-
Учебник (М.З. Биболетова “Enjoy English 1”);
-
Рисунки с животными; Пропись;
-
Магнитофон. Запись мелодий для песенок;
-
Карточки со звуками для фонетической зарядки;
-
Маски животных (лиса, собака, медведь, кошка, петух, обезьяна и т.д.);
-
Игрушки; Карточки с цифрами;
-
Разрезная азбука и плакат с алфавитом; Плакат по теме: “Colors”;
-
Фломастеры или карандаши; Воздушные шары разных цветов.
Ход урока
I. Организационный момент и приветствие.
Teacher: “Good morning, my dear friends!”
Pupils: Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning dear teacher,
We are glad to see you!
Teacher: “I am very glad to see you too. I hope everybody is ready to work. Sit down, please. Let’s start our lesson.”
II. Объявление цели урока.
Teacher: “Today we will play, sing and jump. Also we will learn new words and learn how to describe toys.”
III. Фонетическая зарядка.
Teacher: “Now, let’s repeat some difficult English sounds. Look at the board. Repeat after me.”
На доске:
[ :], [ t ], [ d ], [ r ], [ w ].
Teacher: “Как всегда мы идем в гости к Mr. Tongue. Он встает и радуется хорошему дню: [ :] – morning. Убирается в комнате, выбивает ковры: [ t ] – [ t ] – ten, two, twelve, [ d ] – [ d ] – dog, doll, dolphin. Его собачка помогает ему: [ r ] – [ r ] – red, green, run. Вечером тушит свечку: [ w ] – [ w ] – one, white, why.
На доске:
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy? Why, Willy? Why, Willy? Why?
One and two
I and you
One and two
Who are you?
Teacher: Read the poem all together. Repeat after me.
IV. Речевая зарядка (включение учащихся в речевую деятельность).
T >P1; T>P2; T>P3, etc.
Pupil (1): My name is… | |
Teacher: What is his name? | Pupil (2): His name is… |
Teacher: What is her name? | Pupil (3): Her name is… |
Teacher: How are you? | Pupil (4): I’m OK. (I am fine, thanks). |
Teacher: How old are you? | Pupil (5): I am nine. |
Teacher: Where are you from? | Pupil (6): I am from Russia. |
Teacher: Have you got a mother? | Pupil (7): Yes, I have got a mother, etc. |
Teacher: Let’s sing the song: “What is your name?” |
|
Teacher: Do you know the ABC? | Pupil: Of course, I do. |
Teacher: Then tell me, please, which letter goes after A? Pupil: All the other. (Все остальные).
Teacher: А вот стишок, который помогал нам выучить алфавит:
Знают все, кого ни спроси:
Немцы, французы, датчане,
Само собой, англичане.
Давай-ка выучим его!
Сам увидишь, как легко!
CD – под кустом сиди, | |
EF – где-то рядом лев, | GHI – ты его поймай, |
JKL – поймать его сумел, | MNOP – не бей и не лупи, |
QRST – на волю отпусти, | UV – и больше не лови, |
XYZ – от Лёвы Всем привет! |
|
(Ученик показывает на таблицу с английским алфавитом “ABCs”).
Teacher: And now let’s count!
(На доске карточки с цифрами: 1,2,3,4,5, etc.)
T >P1>P2>P3, etc.
Teacher: Can are you count?
На доске:
1) Count from 1 to 8! Count from 9 to 2! Count from 2 to 10! Etc.
(Ученик рассказывает стихотворение).
The poem: “One, one, one.”
Pupil(1): One, two,
What must I do?
Three, four.
Close the door.
Teacher: Count the desks, please!
Count the windows, please!
Count the bookcases, please!
Count the chairs, please! Etc.
(Ученик рассказывает стихотворение).
The poem: “One, and two, and three, and four.”
Pupil(2):
One and two, and three, and four.
I am sitting on the floor,
I am playing with a ball
And a pretty little doll.
One and two, and three, and four.
I am sitting on the floor,
I am playing with a car
And a pretty little star.
One and two, and three, and four.
We are sitting an the floor.
We are sitting, girls and boys.
We are playing with the toys.
V. Развитие и контроль диалогической речи.
P1>P2; P3>P4, etc.
Teacher: Let’s act out the dialogue “What is your name?”
(Участвуют несколько пар в диалоге или по усмотрению учителя). P1-P2
P2: Hi! | |
P1: What is your name? | P2: My name is… What is your name? |
P1: My name is… How are you? | P2: I’m fine, thanks! How are you? |
P1: I’m OK. How old are you? | P2: I am 8. How old are you? |
P1: I am 9. Where are you from? | P2: I’m from Russia. Where are you from? |
P1: I’m from Bashkortostan. Good-bye. | P2: Let’s play the game! Etc. |
VI. Физкультминутка. (Динамическая пауза).
Teacher: Let’s have a rest. Stand up, please! Let’s do exercises!
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Hop! Hop! Hop! Stop! Stand still (2 раза)
VII. Тренировка в употреблении лексических единиц по теме “Animals”. (“Животные”).
1) Teacher: Now, let’s see the video. (Вместе с диктатором повторяют названия животных).
(Video – film. Welcome 1, cassette 1, учебная ситуация “Animals”).
2) Teacher: Let’s play with the ball.
T >P1; T>P2; T>P3, etc.
Pupil(1): An elephant! | |
Teacher: Медведь! | Pupil(2): A bear! Etc. |
(Ученик рассказывает стихотворение. The poem: “An elephant lives in the zoo.”)
Pupil:
An elephant lives in the zoo,
In the zoo, in the zoo!
A zebra lives there too.
In the zoo, in the zoo.
Teacher: Let’s sing the song: “At the zoo”. All together.
(Video – film. Welcome 1, cassette 2, учебная ситуация “Animals”).
3) Экскурсия в зоопарке.
Teacher: And now, we are in the zoo. And this our guide.
Pupil (a guide): We are in the zoo. There are many animals in the zoo. There are lions, foxes, bears, etc.
(Дети одевают маски).
Pupil (а guide): This is an elephant. This is a fox. Etc.
(Дети в масках).
Pupil (a dog): I am a dog. My name is Dick. I am big. I can run.
Pupil (a mouse): I am a mouse. My name is Mickey. I’m little. I can count. Etc.
Teacher: Listen to the poem: “I like to run.”
Pupil:
I like to run.
Our in the sun.
It’s such a fun.
To run, to run.
(Аудиокассета №1 к учебнику английского языка для 2 – 3 классов. М.З. Биболетова, Enjoy English 1).
VIII. Ознакомление с новой лексикой и отработка её в речи. (“Colors”).
1) Teacher: Now look at the board. Here are some new words for you.
Teacher: Listen to me and guess the meaning of these words.
(На доске лепестки дерева разных цветов: red, white, orange, light blue, blue, yellow, green, grey, black.)
Teacher: Listen to the tape-recorder. Repeat after the announcer.
(Аудио кассета №1 к учебнику английского языка для 2 -3 классов М.З. Биболетова “Enjoy English 1”. Учебная ситуация “Colors”).
Teacher: Пожалуйста, ребята возьмите по разноцветному шарику. (Учитель раздает каждому ученику по шарику).
Teacher: Take your red balloon, Katya please. Take your yellow balloon, please. Etc.
2) На доске: Цветок ромашка с девятью лепестками.
(Дети должны подойти к столу учителя, выбрать фломастер нужного цвета и разрисовать лепестки цветка, прикрепленном на доске).
Teacher: Nastya, come here, please. Take your orange pen and draw a leaf on the board.
Teacher: Thank you! Very well. Etc.
(Участвуют все учащиеся).
3) Работа с учебником.
Teacher: Now, open your books. The lesson №34 ex.1 p.45.
IX. Ознакомление с новой фразой: I have a… и обработка её в речи.
T >P1; T>P2; T>P3, etc.Teacher: Have you a green balloon?Pupil(1): Yes, I have a green balloon.
X. Подведение итогов урока.
Teacher: Мы сегодня показали, как мы умеем знакомится, считать, рассказывать о любимых цветах, животных. Вы прекрасно петь и рассказывать стихи.
Оценки.
Teacher: Good for you! I’ll give all of you excellent marks.
Homework.
Teacher: I want you to write down your homework. Write it down in your record-book. Ex. 3 p.46 (письменно).
Teacher: Our time is up! We have had a good time. We worked very well. Thank you! The lesson is over! Till tomorrow.
Прощальная рифмовка.
Teacher: Stand up, please!
Pupils: Raise your head! Jump up high!
Wave your hand. And say “Good-bye”
Teacher: Good-bye! Have a nice day!