Открытый урок

в 7 классе

по теме: «Школа»

учитель английского языка: Шарипова Н.Т.

2014 -2015 уч.год

Цель: развитие навыков монологической речи по теме «Школьная жизнь».

Задачи: 1) развитие навыков монологической речи и чтения по теме «Школа»;

2) развитие навыков аудирования;

3) формирование положительного отношения к школьной жизни и одноклассникам;

4) формирование положительного отношения к мнению окружающих, к труду учителей.

  1. Организационный момент

— Good morning, children. I am glad to see you. How are you?

Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? Who is absent today? What is the weather like today?

(ответы дежурного)

  1. Фонетическая разминка

— And now it’s time to practice today’s vocabulary. We shall remember some English sounds and learn to read some words. Open your books on page 68, exercise 33. Listen to the words and read them aloud. Work in pairs and read the words to each other. (Чтение слов хором и индивидуально, в парах и по одному.)

III. Речевая разминка

  • I’d like to remember the adjectives that can describe school life. We shall play the game “Snowball”. The first pupil will think of one word, the second pupil will repeat it and add another word, the next pupil will repeat two words and say one more. The winner is the pupil who will repeat the chain of all the words on the topic “School”.

  1. Активизация навыков монологической речи

— Different pupils have different opinions of school. Let’s read some of them in exercise 30, page 68. You will work in pairs and prove one of these statements. Your time is up. Will you share your opinions, please?

(Чтение и перевод цитат. В течение 2-3 минут дети в парах обсуждают одно из приведенных в упражнении утверждений, а затем высказывают вои мнения перед классом.)

Далее выполняется упражнение 31 страница 68.

  1. Физкультминутка

  2. Активизация навыков чтения и письма

— Our school life depends on our teachers. You are lucky if your teachers are your good friends. What can you say about their job? Is it easy (difficult)? Why? Would you like to be a teacher? Why? Why not? Let’s answer the questionnaire and find out if you will be a good teacher.

Выполняется упражнение 32 стр.68. Далее упр.1 стр.50 из рабочей тетради в письменной форме.

  1. Развитие навыков аудирования

— A good teacher enjoys his/her works. Let’s listen to the interview with an English teacher. You will answer the question if she loves her pupils. Does Angela Bryan love her pupils? How can you prove it? Let’s listen to the interview again and answer the questions from exercise 34, page 69.

Текст, прослушивается два раза, перед каждым прослушиванием дается установка. На доске выписаны слова, их нужно прочитать и перевести перед прослушиванием (overstrict, indifference, contribute, concern).

  1. Подведение итогов

Выставляются оценки, домашнее задание: учебник: упр.17,18 стр.93-94.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here