Тема: « Коми кухня. Глаголы 1-3 лица единственного числа». 3 класс.

(«Коми йӧзлӧн сёян-юан. 1-3 морта ӧтка лыда кадакывъяс»).

Учитель коми языка МОУ СОШ №9

Конюхова Ирина Васильевна

Тип урока: комбинированный.

Технология: совместная учебная деятельность, проблемно – диалогическая.

Цель: 1) Познакомить с традиционной коми кухней (тӧдмӧдны коми йӧзлӧн сёян-юанӧн).

2) Формировать умение работать в паре и в группе .

3) Формирование уважения к традициям коми культуры, коми кухни.

4) Развитие умений диалогической речи.

5) Развитие умений использования в речи глаголов 1-3 лица единственного числа.

6) Создать (по возможности) ситуацию успеха для каждого ученика.

Демонстрационный материал: 1). Кроссворд

1

2.

3.

4.

5.

ё

6.

7.

1.Каша

2.Яйца

3.Конфета

4.Рыба

5.Творог

6.Мясо

7Сметана

2). Карточка. Стихотворение – физминутка.

Ворса шы ни тӧв,

Лоа зэв ыджыд.

Сёя кӧ ме рок,

Сёя кӧ ме шыд,

Юа кӧ ме йӧв,

Сёя кӧ ме нянь,

Быдма ён да шань.

Ӧдйӧ ветлас кок.

3). Найдите пары и составьте словосочетания.

Юмов рок

Пӧсь кампет

Небыд ва

Шома нянь

Сӧстӧм шыд

4). Напиши в таблицу перевод слов.

а) Кӧвдум картошка с капустой

б) картупеля шаньга кислые щи

в) шома шыд морс

г) пражитӧм чери берёзовый сок

д) кӧчана картупель колобок

е) вотӧса ва жареная рыба

ё) туруна тшай шаньга с картошкой

ж) зарава травяной чай

а

б

в

г

д

е

ё

ж

5). Карточки с диалогами

А) -Видза олан! Б) — Бур асыв!

— Бур лун! — Видза олан!

— Мый тэ сёян талун? — Мый тэ сёян-юан?

— Ме сёя пражитӧм чери. — Ме сёя картупеля шаньга.

— А мый тэ юан? — А юа зарава.

— Ме юа туруна тшай. — Нянь да сов!

— Нянь да сов! — Аттьӧ!

— Аттьӧ! — Став бурсӧ!

— Аддзысьлытӧдз!

В) Асывнас сёянінын ме сёйи кӧчана картупель. А юа вотӧса ва. Сёяныс вӧлі зэв чӧскыд. Ме висьталі ыджыд аттьӧ.

6). Мешочек с картинками рыб, ягод, грибов.

7).На столе посуда, коми традиционная выпечка, самовар.

Этапы урока

Ход урока

Формирование УУД и технология оценивания учебных успехов.

1.Актуализация знаний.

2. Постановка учебной проблемы.

Поиск решения проблемы.

3. Самостоятельное применение знаний

4. Итог урока.

5. Домашнее задание.

— Видза оланныд!

— Бур лун! Заводитам коми кыв урок!

— Ме чайта, мый ми огӧ весьшӧрӧ коллялӧй кад, а петкӧдлам тӧдӧмлунъяс, отсалам ёртъяслы да тӧдмалам уна выльтор.

1. Гортса удж видлалӧм.

Челядь тӧдмалӧны юржуглан да казьтыштӧны колян уроклысь тема « Сёян-юан». Слайд 1 2 3 5

Классысь петӧ ӧти морт да петкӧдлӧ пантомимаӧн действиеа кывъяс: юа, сёя, быдма, ворса, а челядь тӧдмалӧны да висьталӧны (физминутка). 1

Чукӧрт кывбур (велӧдчысьяс уджалӧны параӧн).

Ворса шы ни тӧв, Ӧдйӧ ветлас кок.

Лоа зэв ыджыд. Быдма ён да шань.

Сёя кӧ ме рок,

Юа кӧ ме йӧв,

Сёя кӧ ме шыд,

Сёя кӧ ме нянь,

Зонкаяс да нывкаяс корсьӧны пӧв. Уджалӧны параясӧн.

Юмов кампет

Пӧсь рок

Небыд нянь

Шома шыд

Сӧстӧм ва

Сёрнитӧны сёрни серти ӧта-мӧдыскӧд:

— А мый ті радейтанныд сёян-юанысь?

— Ме радейта сёйны …, а юны ….

Челядь сёрнитӧны. 2 4

2. Уроклӧн темаӧ пырӧдчӧм. 2

— А кыдзи ті чайтанныд, тіян пӧль-пӧчныд татшӧм жӧ сёян-юан сёйлісны?

— Мӧвпыштӧй, мый йылысь кутам сёрнитны?

Уроклысь план лӧсьӧдӧм (примернӧй).

— Мый ми тіянкӧд ӧні вӧчим?

— Ми лӧсьӧдім уджлысь план.

Челядь корсьӧны информация.

Велӧдчысьяс лыддьӧны висьт.

Коми сёян-юан. 1 4 1 1 5

Коми йӧзӧс вердіс вӧр-ва. Озыр пармаын найӧ вӧралісны, чукӧртісны тшак-вотӧс. Юясын да тыясын кыйисны чери.

Медводз пызан вылӧ вайлісны пӧсь шыд. Шыд бӧрти комияс сёйлісны рок. Быд сёйигӧн пызан вылын волі тшӧтш и чери. Пыр сёйлісны пельнянь. Пызан вылын пыр вӧлі пӧжас. Тӧв кежлӧ ёна дасьтывлісны тшак-вотӧс. Комияс кӧть и радейтлісны чай юны, но тшӧкыда юлісны вотӧса ва, пув кор, зарава.

Слайд 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10

3. Удж параын да чукӧрын.

Челядь уджалӧны параӧн гижӧны таблицаӧ рочӧн коми сёян-юан нимъяс

(карточка вылын удж). 3

Группаын удж. Группаяс вылӧ юксьӧны тадз: коді кыскас мешӧкысь чери – артмӧдас 1 группа, тшак – 2 группа, вотӧс – 3 группа.

Велӧдчысьяс чукӧртӧны сёрни (быд фраза торъя). Быд чукӧр сёрнитӧ артмӧм ёрта да ӧтка сёрни серти. 2 3 5 4

Велӧдысь бур уджысь сетӧ жетонъяс.

Куимнан группасьыс сьӧрсьӧн-бӧрсьӧн петӧны 1 мортӧн дӧска дорӧ да казьтылӧны 1 коми сёян-юан нимӧн. Кутшӧм группаысь медуна велӧдчысь петас, сійӧ группасӧ велӧдысь вылӧ донъялӧ.

Велӧдчысьяслы юалӧмъяс: 3

— Мый тэныд колӧ вӧлі вӧчны?

— Ставыс артмис?

— Кокни либӧ сьӧкыд тэныд вӧлі?

-Ӧні ми … -кӧд (ним) велӧдчим донъявны ассьыным удж.

Гортын думыштны ребус коми сёян-юан нимъясӧн.

Познавательные УУД.

1)развиваем умения извлекать информацию из текстов.

2)На основе анализа объектов делать выводы.

3)Выявлять сущность, особенности объектов.

4). Находить ответы на вопросы в иллюстрации.

5)Делать выводы в результате совместной работы класса и учителя.

Регулятивные УУД

1)Развиваем умение высказывать своё предположение на основе работы с материалом учебника.

2)Оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей.

3)Осуществлять познавательную и личностную рефлексию.

Коммуникативные УУД

1)Развиваем слушать и понимать других.

2)Оформлять свои мысли в устной форме.

3)Умение работать в паре, в группе.

4) Строить речевое высказывание в соответствии с поставленными задачами.

5)Выразительно читать.

Личностные результаты.

1)Развиваем умения высказывать своё мнение, выражать свои эмоции.

2)Формируем мотивацию к обучению и целенаправленной познавательной деятельности.

ТОУУ


ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here